Maun

15 juni 2017 - Maun, Botswana

15 juni Maun

Gisterenavond bij thuiskomst in de B&B nog met de nachtbewaker en Rene de eigenaar bij het kampvuur gezeten. Met een zaklamp naar een

klein nachtaapje, een Busbaby, gekeken.

We kregen nog wat uitleg over de sterren. Erg leuk. Perfect geslapen en een lekker ontbijt. Vandaag op naar Third Bridge aan de rand van Okavango Delta. Eerst wat asfalt met wat kleine dorpjes waar de was hangt te drogen tussen de hutjes met rieten daken. Kinderen langs de kant van de weg wachtend op het schoolbusje. De jeugd ziet er vaak opvallend modern uit ondanks dat ze in deze kleine gemeenschappen wonen.

Via een breed zandpad bij het Moremi Reservaat aangekomen. Vanaf nu is het opletten wanneer we de olifanten gaan zien. Deze hebben we alleen nog maar op grote afstand gezien. Bij een waterplas stonden er al 3 te drinken en vervolgens zijn we er vandaag 18 stuks tegen gekomen. Prachtig deze grote beesten. Daarbij nog Zebra's, Giraffes en ook de Waterbuffel. Een krokodil op een zandplaat. Allemaal teveel om op te noemen. Om Third Bridge te bereiken moeten we eerst over brug 1 en 2. En dit was adem in en gas geven. Het waren boomstammenbruggen (Srabble !)

welke er niet heel stabiel uitzagen.

Vervolgens doorkruisten we een twijfelachtig gebied waarbij het zaak was om niet in drassige grond weg te zakken. Zo hebben we een paar honderd meter eerst te voet verkent om er zeker van te zijn dat we door konden rijden. Hierbij opletten dat er geen wilde dieren in de buurt waren zoals Pumba het wilde zwijn. (Deze was in de buurt).

Via mulle diepe zandwegen de tocht volbracht. Het rammelen tijdens de tocht ging ten koste van een pak sap en een bak yoghurt in de koelkast dus dat was een puinhoop. Maar goed het is vakantie

De camping Third Bridge ligt bij een drassig gebied met waterpoelen. Bij de receptie vertelde men al dat 's avonds de nijlpaarden de camping opzoeken. Een kampvuur is het beste om ze uit de buurt te houden. Dus op tijd het kampvuur aan. Eigen hapje gemaakt op de gaspitjes. Smaakt altijd weer voortreffelijk zo in de openlucht. Wijntje erbij. We horen grommen van de nijlpaarden in de buurt.

1. Joke:
    18 juni 2017
    Wat een avontuur. Hou maar goed jullie ogen open. En maak maar veel foto's. Een dikke knuffel
  2. Theo:
    18 juni 2017
    Tjonge, lijkt mij een mooie training voor de Kimberley! Laat je niet verrassen door die nijlpaarden, schijnen de gevaarlijkste dieren van Afrika te zijn. Ben beetje jaloers op jullie, enhet fantastisch buitenleven daar!
  3. Michel en wilma:
    In één woord....prachtig!
  4. Kitty:
    18 juni 2017
    Het klinkt zeer avontuurlijk allemaal. Petje af voor jullie. Hoop wel dat jullie het zonder kleerscheuren kunnen na vertellen.