Third Bridge

16 juni 2017 - Third Bridge Camp, Botswana

16 juni Third Bridge

Vanmorgen de camping verlaten. De route gaat via een boomstammenbrug. Om op deze brug te komen moeten we eerst door water rijden waarbij de wielen volledig onder water gingen, gelukkig zonder probleem. De Tomtom geeft de route aan naar onze volgende bestemming. Later in de ochtend kwamen we niet verder, want welk pad we ook namen iedere keer liepen we tegen een waterblokkade aan. Bij het zoeken kwamen we een ander stel tegen, en geloof het of niet "oet Maastricht". Zij kwamen ook niet verder. Gelukkig zijn we verder geholpen door mensen uit Zuid Afrika die met drie auto's ons voorgingen bij het oversteken van de waterpoelen. Met de 2 Limburgse auto's zijn we doorgereden naar onze eindbestemming. Met z'n vieren (Cyrill & Daan / Klaas & Diana) geluncht op de kampeerplek in Khwai. Heel gezellig. Kleine apen pikten nog een banaan en een appel uit de bagageklep van Cyrill. Hadden notabene zelf de klep geopend !

In de namiddag kwamen 3 mensen van de camping hulp vragen. Er was een Zwitsers stel vast komen te zitten in de rivier. Cyrill en Klaas zijn samen met een lokaal bekende dame (Mweke) van de camping op pad gegaan. Het werd donker...Na een aantal kilometers raakten we zelf vast in de modder..

Van alles geprobeerd met een schep en hout niets hielp. Mweke maakte ons erop attent dat de Hyena's in de buurt waren. Volgens haar geen probleem..

Het avontuur "Kuifje in Afrika" was begonnen. Gelukkig hadden we contact via de telefoon. Na 3 uur wachten werden we uit de blubber getrokken door opgetrommelde helpers. Terug naar de camping via de kronkel paadjes waar Daan en Diana ook hun avontuur beleefden.

Ze hadden 2 kampvuren gemaakt omdat er een Hyena rond de kampeerplek liep. Daan heeft een tijd in Afrika gewoond en weet van wanten. Tegen de auto aan als rugdekking. Ook was er olifant die te dicht naar de camping kwam. Zuid Afrikaanse kampeerders hebben met lawaai en een schijnwerper de olifant verjaagd. Zo blijft het heel goed opletten in het donker. Zo geven de campingregels aan om niet te voet maar met de auto naar het toiletgebouw te gaan in het donker. De leeuwen waren in de verte te horen. Zeer indrukwekkend. Ook de roep van een Hyena kort bij. Gelukkig liggen we in de tent op het dak. We zagen vanuit de tent een Hyena nog rondom de auto lopen opzoek naar achtergebleven etenswaar.

's Nachts een leeuw, van dichtbij,  horen brullen. Een aantal keren. Kippenvel !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank en Marjo:
    18 juni 2017
    Boh, wat een avontuur! Gelukkig weer een verhaal, begon me al zorgen te maken
  2. Theo:
    18 juni 2017
    Potverdorie zeg! Wat een verhalen. Laat je niet opvreten daar, jullie moeten net als wij ook nog eens naar Down Under hè? Alle gekheid op een stokje, kun je niet gewoon van bovenaf naar beneden plassen? Zie je niet met auto en tent op dak naar toilet rijden midden in de nacht! Blijf genieten en wees voorzichtig.
  3. Sita:
    Spannend
    Liever rustig rijden op route de soleil
  4. Agatha Potma:
    18 juni 2017
    Nou zeg wat een avontuur. Blijf voorzichtig aan doen. Lijkt me wel een hele belevenis.
  5. Michel en wilma:
    18 juni 2017
    Wat een avontuur,zeg! Geweldig om te lezen......pffff
  6. Fokko en Desiree:
    Geweldig!
  7. Kitty:
    18 juni 2017
    Jeetje, jullie maken het wel spannend. Ik zou het niet aandurven. Slaap je s' nachts nog wel? Volgende keer toch maar weer met de fiets?
  8. Manon:
    19 juni 2017
    En als je nou 's nachts zo nodig moet, ga je dan met auto en hele hebben en houden richting toilet :) ?