Gweta

14 juni 2017 - Maun, Botswana

14 juni Gweta

Op weg naar Maun, een redelijke plaats met ruime inkoop mogelijkheden. Onderweg de diverse hindernissen zoals het overstekend wild te weten: ezels, koeien, reeën, zebra's. Ook 3 giraffes in de berm. Thuis zijn we al blij met een ree aan de bosrand en een buizerd op een paal. En dan zou je op deze weg 120 km/h mogen rijden. Diverse diepe gaten in het asfalt waarbij je bij hogere snelheid minder last van hebt... maar ja dit is ook niet echt veilig. Auto's voor ons gebruiken vaak beide rijstroken. In Maun lekker geluncht in een Botswaanse Coffeeshop waar een super cappuccino werd geserveerd.

Leuk souvenir gekocht en naar de B&B gereden. De eigenaars zijn een Zeelands echtpaar die hier iets fantastisch hebben neergezet. Leuke ronde huisjes met dakjes van stro. De douche is in de open lucht.

Vriendelijk ontvangen en een rondleiding gehad. Superrr bed.

Gegeten in een resort 5 km verderop. Wijntje op de veranda aan het water. Geweldige zonsondergang met het geluid van nijlpaarden aan de overkant. Veel vogelgeluiden alsof je naar een natuur CD luistert. Een paradijs momentje !!

Heerlijk gegeten na de veel te taaie T-bone steak gisteren. Een leeuw zou er moeite mee hebben.

Het restaurant waarschuwt niet alleen voor het afstapje van de veranda maar ook

"beware of hippo's & crocodiles"

Vannacht bij een sanitaire stop niet zoeken naar een trapje van de daktent want we slapen nu onder het strodak in een Kingsizebed !