Kubu Island

13 juni 2017 - Kubu Island, Botswana

13 juni Kubu Island

Vandaag staat één van de hoogtepunten van het 4x4 rijden op het programma. Het beloofd een stoffige reis te worden. Om 7.00 uur vertrokken om de "slechts" 110 km af te leggen. De zoutvlakte weer op en het paarse lijntje op de GPS volgen. Een groep struisvogels gezien. Steeds wisselende landschappen. Af en toe het idee dat je door de duinen reed. Geen mens te zien. Twee keer zelf een veehek geopend om door te kunnen. Deze afrasteringen kunnen zeer lang zijn om verspreiding van dierziekten te voorkomen. Op een drassig stuk van de zoutvlakte werd het nog spannend. We zaten bijna vast..modder spatte de lucht in. We konden nog net een beetje snelheid houden. Het liep goed af.

Onderweg nog een bakkie koffie gemaakt in Botswaanse natuur.

Het volgen van het spoor bleek af en toe zeer lastig. De GPS gaf aan dat we naast de route zaten. Via dorre grasvelden en veel struiken geprobeerd weer op de route re komen..een tweede spannend moment. We zaten klem tussen de doornstruiken en hebben veel moeite moeten doen om uit dit doolhof te komen. Het kraste en piepte op de autolak. Gelukkig weer de route gevonden. De struiken op de route worden sowieso door het langsrijden kort gehouden. Dus krassen kan je niet voorkomen.

Na 5 uur in Gweta aan gekomen. Via het "zanderige" dorpje met huisjes met rieten daken naar onze kampeerplek. Een oase.

"Planet Baobab" heeft een restaurant, zwembad, heerlijke douches en kampeerplekken met je eigen rietendak, BBQ plek en vuurplek.

De spullen en onszelf stofvrij gemaakt. Nu genieten en ontspannen.

1. Thea:
    14 juni 2017
    Thnx voor jullie mooie verhalen, 'k mis wel de glaasjes wijn uit jullie andere avonturen haha, geniet van de luxe van vandaag. Groetjes Thea
  2. Theo:
    14 juni 2017
    Een echt avontuur! Mooie verhaallijnen trouwens. Voel mij medereiziger! Ga zo door, maar inderdaad met foto's van de glaasjes wijn, die jullie toch wel stiekem nuttigen. Geniet,maak veel foto's, maar blijf op de route! Geen behoefte hier aan "Opsporing verzocht".
  3. Kitty:
    15 juni 2017
    Wat een avontuur. Klinkt soms wel heel spannend. Blij met de goede afloop.