Khwai

17 juni 2017 - Khwai, Botswana

17 juni Khwai

Ondanks dat de voorraden minder worden hebben we vanmorgen toch nog met z'n vieren spek met ei gegeten. We hebben besloten om vandaag ook samen naar de volgende bestemming te rijden.

Zo kunnen we elkaar helpen bij problemen. 110 km vandaag voor de boeg over zanderige wegen.

Sommige goed begaanbaar en dan weer kronkelend door het landschap met de versnelling op "low gair" om vooruit te komen. Het is toch wel een spektakel. Bij een rivier overgang eerst aan de oever gekeken of het wel zou gaan. Er maar niet door heen gelopen vanwege krokodillen gevaar. Cyrill en Daan als eerste...wij daarna waarbij het water tot over de motorkap stroomde... maar het lukte !!

Onderweg weer groepjes olifanten en giraffes. Oversteken Impala's die hoge sprongen maakten. Nu op de camping in Savuti in Chobe National Park. Het badgebouw is  ommuurd als een vesting. Het vorige badgebouw is volgens de reisgids gesloopt door dorstige olifanten ! Iedere kampeerplek heeft een eigen water tappunt maar het bedieningskraantje zit verstopt voor de olifanten.

Slimme dieren. De auto van binnen eens opgeruimd en de koelkast schoon gemaakt want door al dat bumpen is de ketchupfles gecrashed. Eén grote chaos.

Cyrill en Daan zijn voordat het donker werd nog even langs geweest want onze wegen scheiden vanaf hier weer.

Nu bij het kampvuur nog een wijntje en we beseffen goed dat je op je hoede moet zijn hier in de vrije natuur en dat je niet veilig in het Gaya Park rond loopt.

1. Theo:
    18 juni 2017
    Tja, de adrenaline zorgt wel dat je op je qui-vive blijft denk ik. Toch mooi die ontmoetingen. Je kunt reizen waar je wilt, overal moet je Nederlanders tegenkomen, nietwaar? Fijne trip verder! Brnieuwd naar het volgende spanbende feuilleton!
  2. Jan:
    18 juni 2017
    Wat een avontuurlijke reis en al die wilde dieren! Wij zijn al blij dat we af en toe een poes zien rondscharrelen op zoek naar haar baasjes! Nog een prettige reis.
  3. Kitty:
    18 juni 2017
    Het lijkt net alsof ik een spannend boek lees. Wens jullie een veilig verblijf.
  4. Carla:
    19 juni 2017
    Heel spannend!! Blijf in een stuk......
  5. Han:
    19 juni 2017
    Leuk jullie zo te volgen , wij zijn in Kenia geweest zo komt dat allemaal weer " boven", geniet nog lekker
    Leuk idee zo'n blog, wie weet doen we het ook