Savuti

18 juni 2017 - Savuti, Botswana

18 juni Savuti

Vanmorgen al om kwart voor zes vertrokken. Het was nog donker. Vandaag 140 km voor de boeg. We waren ook al uitgeslapen want de nacht en de oogleden vallen vroeg.

Een aparte ervaring zo in het donker rijden en we hopen natuurlijk dat we ook nog eens een leeuw tegenkomen. Zeer zanderige wegen waarbij de auto het af en toe moeilijk had maar we weten nu wel ongeveer wanneer het echt spannend wordt.

Om 7.00 uur werd het licht. Een overstekende giraffe op de foto gezet. Diverse groepjes Impala's. Het blijven elegante beesten. De weg veranderde na een dorpje in asfalt. We besloten een omweg te maken via Kasane want de etensvoorraad was uitgeput en de contante valuta ook. Lekkere lunch genoten en twee houten maskers gekocht langs de weg. Nu naar de bestemming, een kampeerplek aan de Chobe rivier. Hier kwamen we op een verhoogde plek te staan direct aan de rivier kijkend over een vlak landschap. Een grote groep watervogels vloog op want er zeilde een visarend over het gebied. Aan de overkant ligt Nabië. Veel watervogels en aan onze kant een grote kudde waterbuffels.

Grazend op één plek ongeveer honderd meter verderop. Tent uitgeklapt en tafel en stoeltjes erbij. Nu kwam de kudde langzaam in beweging. Zeker 100 buffels kwamen langzaam onze kant op.

We zijn ons een beetje opvallend blijven gedragen waardoor ze toch de nodige afstand hielden.

De campingbeheerder kwam met zijn auto even langs en adviseerde ons om niet meer naar het toiletgebouw te gaan vanwege de kudde buffels. Ze zijn onbetrouwbaar!

Een volgende tip was ook om het kampvuur aan te maken want zo'n kudde buffels worden vaak gevolgd door leeuwen. Met die "geruststellende" gedachte viel de avond. Vuur flink opgestookt en met de rug naar de auto hebben we   van de sunset genoten. Op tijd de veilige hoogte opgezocht in de tent. Laat ze nu maar komen..

1. Agatha Potma:
    Blijft spannend.
  2. Fokko en Desiree:
    19 juni 2017
    Wat een avontuur en ook wel spannende momenten brr voorzichtig en genieten!
  3. Hanny Boonstra:
    19 juni 2017
    boh best wel spannend lijkt wel een film.
  4. Hanneke:
    19 juni 2017
    Wat een avonturen. Geniet met een grote G. Maar niks voor mij jullie hebben mijn respect
  5. Kitty:
    19 juni 2017
    Phoe......toch weer even spannend. Jullie hebben het gelukkig ook naar jullie zin, zo te lezen. Zo'n avontuur ga je natuurlijk goed voorbereid aan en dit hoort er dan ook bij. Toch fijn als jullie straks weer gezond en wel weer in Oirsbeek zijn.
  6. Theo:
    19 juni 2017
    Prachtige aflevering alweer. Lekker koken op vuurtje buiten. Wilde er best bij zijn.
    Zorg dat jullie niet opde menulijst van Simba terecht komen, oké?
  7. Thea:
    19 juni 2017
    Bewondering voor jullie!!!! Dit zou voor mij te heftig zijn. 'K geniet op dit ogenblik van de Zwitserse alpen spannend genoeg haha .. wees voorzichtig en typ vooral nog vele verhalen. Groetjes voor jullie en de beestebende om jullie heen ...
  8. Kees van der Westen:
    20 juni 2017
    Wat een fantastische ervaring! En ook spannend. Dank voor jullie reisverhalen.
    Tante Fokjen.
  9. Hein en Maud:
    20 juni 2017
    prachtig verhaal weer.Voor ons een te spannend avontuur .Doe voorzichtig. xx