Kham Rhino

12 juni 2017 - Serowe, Botswana

12 juni Khama Rhino Sanctuary

Ontbeten in het restaurant en vertrokken. Vandaag staat volgens het reisschema Kubu Island op de planning.

Via een goed geasfalteerde tweebaansweg naar het noordoosten gereden. In Lethelhakane getankt. We hebben wel een dubbele dieseltank maar willen natuurlijk niet voor verassingen komen te staan.

De supermarkt bezocht voor wat proviand. Voor de geldautomaat een rij mensen. Mooi dat je met je ING pasje gewoon het geld (Botswaanse Pula's) uit de muur krijgt.

In deze plaats is alleen maar de doorgaande weg geasfalteerd.

Diverse kraampjes langs de weg.

De mensen zijn vriendelijk en vaak zwaait er iemand naar ons.

Na deze plaats veranderde de weg al snel in een onverharde weg. Zonder GPS kan je hier niet. Je komt ook niemand meer tegen.

Om bij Kubu Island te komen moeten we een enorme zoutvlakte oversteken. Hier groeit niets meer alleen hier en daar wat gras. Af en toe is het als beton dan weer als zand waarbij je van het spoor afslipt. Maakt niet uit er staat toch geen boom. Vroeger was hier zee en ons reisdoel was toen een eiland.

Het "eiland" staat bekend om de dikke Baobab bomen. De camping is zeeeer eenvoudig. Geen douche en een provisorisch toilet. Voor 1 nachtje geen probleem. Wat rondgewandeld langs de grote Baobabbomen en een maaltijd op de twee gasbranders gemaakt. Smaakte prima. Foto's gemaakt van de avondschemering en kampvuurtje gemaakt. De krekels maakten het geluid van een ringtone. Een koepel van sterren met een mooie streep van een vallende ster. De vleermuizen fladderden om ons heen.

1. Fokko en Desiree:
    14 juni 2017
    Wat leuk om weer even wat te lezen fijne tijd nog daar
    groetjes van Fokko en Desiree
  2. Hanny Boonstra:
    14 juni 2017
    He globetrotter dat ziet er stoer uit.Geniet er van.
  3. Kitty:
    15 juni 2017