Khama Rhino

11 juni 2017 - Serowe, Botswana

11 juni Khama Rhino

Vroeg in de veren dus ook vroeg uit de veren. Op deze kampeerplek is een restaurant die 's morgens om 6 uur al open is voor het ontbijt.

Vandaag willen we vroeg starten met onze safaritocht. De meeste dieren zijn dan actief dus wij ook.

Door het mulle zand over de paden rijden en goed rondkijken. Het is winter dus veel struiken zijn kaal.

Giraffen in draf staken de paden over. Erg gaaf om te zien. Veel soorten antilopen en ook de neushoorns van dichtbij gezien. Ook leuk om te zien is dat giraffes geen wattenstaafjes gebruiken voor hun oren maar gewoon lekker een kale tak van een boom in hun oren steken.

Gelukkig maakt de autoverhuurder geen probleem van krassen ( deuken is een ander verhaal) want de struiken piepen en krassen vaak langs de auto. Daar is geen ontkomen aan.

Op een veilige picknickplek heerlijk in de zon gezeten. Veel bijzondere vogels en mooie vlinders.

Daarna tot zonsondergang rond

gereden. Ondergaande zon over de savanne waardoor alleen de silhouetten van de dieren zichtbaar zijn. Houtblokken gekocht in de campingwinkel. De verleiding van het aanwezige restaurant niet kunnen weerstaan...het is vakantie !

Morgen verder noordwaarts om de zoutvlakte over te steken. Zo is iedere dag een verrassing!

1. Manon:
    11 juni 2017
    Ziet echt ongelooflijk mooi uit! Wij hebben het er al dagen over of dit iets voor ons zou zijn. Uitslag nog niet bekend :)
  2. Kitty:
    11 juni 2017
    Zo mooi! Lijkt wel een film met bekende spelers uit Oirsbeek!
  3. Hetty:
    11 juni 2017
    Hey wereld reizigers....mocht floortje dessing geen reisprogramma meer willen maken....kunnen jullie het overnemen. Wat een mooie herinneringen hebben jullie weer..
    Amuseer jullie nog xxxx
  4. Hein en Maud:
    geweldige foto's
  5. Joke:
    Ziet er mooi uit. Groetjes
  6. Marjo:
    12 juni 2017
    Heerlijk zo'n kijkje in een ander werelddeel smorgens bij mijn ontbijtje, wat is het daar mooi, en wat zien jullie ook veel dieren!
  7. Kees van der Westen:
    13 juni 2017
    Hallo Klaas en Diana,
    Het is een echt heel andere ervaring om de dieren in hun echte leefwereld te zien dan via
    de TV., hoe mooi dat ook kan zijn.
    Het brengt mij terug naar mijn eigen ervaring in de 70 er jaren in de wildparken van Uganda, waar ik zes weken was bij mijn missionaris-broer al daar. Fijn dat jullie dit ook allemaal nu mogen ervaren. Geniet ervan maar blijf voorzichtig.
    Groepjes Fokjen en Kees.