Ihaha

19 juni 2017 - Ihaha Camp, Botswana

19 juni Ihaha

Geslapen als een buffel !

Lekker ontbijt met de producten van de Botswaanse Spar in Kasane

Er passeerde een Baboon(een soort baviaan) langs de oever. Even later hoorden we de buurman verderop hem wegjagen.

Boeltje gepakt en de zanderige slingerweg langs de rivier de Chobe gevolgd. De rivier heeft veel uiterwaarden waar het wild vertoeft.

We zagen 2 nijlpaarden met 2 kleintjes. Af en toe verdwenen ze helemaal in het water waarbij ze proestend weer aan de oppervlakte kwamen. Mooi als je hier, met de dieselmotor uit, een tijdje naar kijkt. Hobbelend over de paadjes verder. Een krokodil wandelde net de kant op. Wat ook super was een hele groep stokstaartjes. Rondscharrelen en een aantal rechtop om het eventuele gevaar te zien.

Zo gaat dat hier waakzaam zijn op gevaar. Thuis opletten met oversteken maar hier op je hoede zijn als je in de natuur uit je auto stapt. Zeker als het donker wordt.

In Kasane de twee dieseltanks weer gevuld wat ook meer tijd in beslag neemt als thuis. En dan klets je wat met de pompbediende. Hij vroeg of ik van Persie kende...

Drinkwaterflessen gekocht. Hier in Kasane lopen de wilde zwijnen als zwerfhonden langs de weg. Blijkbaar gewent aan de mensen want het is hier redelijk druk.

Op naar de campingplek. Prettig dat dit alles door de reisorganisatie is geregeld. De Garmin werkt ook prima en kent alle paden. Dat is belangrijk want we hebben meer zand dan asfalt onder de wielen gehad.

Bij de receptie een boottocht op de rivier geboekt en voor morgen een excursie naar de Victoria watervallen. Boottocht was mooi. Met 10 personen in een open boot.

Vele vogels en zoogdieren van dichtbij gezien vanaf het water. Het is hier een "goeie business" de toeristenexcursies. Iedere kampeerplek heeft z'n eigen sanitairunit. De camping ligt ook aan de Choberivier en redelijk beschermt. Olifanten kwamen vanavond nog drinken uit een grote waterpoel bij de camping. Nog even een wandelende tak van de broekspijp naar een andere plek gezet. Verder valt het met lastige insecten erg mee. Voor morgen de wekker zetten voor de trip naar de Vic.Falls.

1. Kitty:
    20 juni 2017
    Even geen spannende dag gehad zo te lezen. Veel plezier verder.
  2. Frank en Marjo:
    20 juni 2017
    Och al die dieren, ik zou ze bijna allemaal willen aaien