Senyati

20 juni 2017 - Kasane, Botswana

20 juni Senyati

Vannacht zijn er nog een aantal olifanten bij de waterpoel geweest.

De tent kan aan beide kanten open en zo hadden we zicht op de waterplas. Ze slurpen er flink op los. We lazen dat ze zo meer als 200 liter drinken. En dit een aantal keren per dag.

Een snuivend en knorrend zwijn had het druk. Zo zie je dat een ononderbroken nachtrust hier zelden voorkomt.

Op tijd op want het busje naar Victoria watervallen vertrekt om 7 uur. Ieder 2 documenten ingevuld om de grens van Zimbabwe te

passeren. Dit ging redelijk vlot. Dit geldt niet voor de lange rijen vrachtwagens die hier staan. De bus stopt op de bestemming. We reserveren nog een helikoptervlucht met de naam flight of angels. En dat boven

"biggest falls of the world".

Super ervaring dit vanuit de lucht te zien en natuurlijk extra als je

nog nooit in een helikopter gezeten hebt. Bij het omhoog gaan zag je de waterdamp in de verte opstijgen vanuit de kloof waar het water omlaag valt. De piloot heet Jan, een Afrikaner. Na de prachtige vlucht en de zachte landing langs de kloof gewandeld. Hier en daar de poncho aan. Het water valt over een lengte van bijna 2 km ca. 100 meter omlaag.

Met busje weer terug. Een politiecontrole nog in Zimbabwe. De autoritaire agent loopt om het busje heen en beweert (onterecht) dat niet iedereen de gordel omheeft en roept 10 dollar boete. De Afrikaanse medepassagiers protesteren zodat we gewoon door mogen rijden...

Bij de grens moet iedere voertuig door een bak ontsmettingsmiddel rijden en ook wij moeten met onze schoenen door een bak heen lopen. En er wordt wat gestempeld aan de loketten. Hoe hoger de rang des te harder wordt er gestempeld lijkt het wel. Als je deze grens vaak passeert dan is je paspoort snel vol gestempeld!

De weg vervolgt waarbij het busje stopte om nog 4 olifanten de  weg overstaken.

Op de camping bij de waterpoel een hele drukte met groepen olifanten met jonkies. Nog een zebra en een waterbuffel. De camping heeft een mooie teakhouten veranda waarvan je vanaf 2 meter hoogte naar de waterpoel kan kijken. Morgen gaan we het grensgebied van Botswana, Nabië, Zimbabwe en Zambia verlaten en reizen zuidwaarts langzaam weer Zuid Afrika.

1. Michel en wilma:
    20 juni 2017
    Fantastisch,wat een beleving weer. Mooie foto's!
  2. Fokko en Desiree:
    20 juni 2017
    Geweldig jullie verhalen helikopter vlucht goed bevall dus, veel plezier nog, wij genieten ook nog een week in Noorwegen. Groetjes Fokko en Desiree.
  3. Theo:
    20 juni 2017
    Geweldig! Wat een ervaringen! Prachtige foto's, en bijzonder dat standbeeld van ontdekkingsreiziger "Klaes Vanderhorst"!
  4. Kitty:
    20 juni 2017
    Het was weer een prachtige dag voor jullie. Wat een ervaringen. Dit is weer iets om nooit meer te vergeten.
  5. Frank en Marjo:
    20 juni 2017
    Een helicoptervlucht! Is weer eens wat anders dan met een 4x4 over hobbelige zandwegen en rivieren oversteken. Super!
  6. Eveline & Gerben:
    21 juni 2017
    Wat waren de watervallen gaaf hè! Ik was écht onder de indruk! Leuk om jullie blog te lezen! Fijne reis nog even!
    Gerben & Eveline
  7. Grietje en Rene:
    25 juni 2017
    Wat een fantastische foto's. Gelukkig hebben jullie geen hoogtevrees :)
    Wat maken jullie prachtige dingen mee!