Pilanesberg

10 juni 2017 - Pilanesberg National Park, Zuid-Afrika

10 juni Pilanesberg

Gelukkig was het vannacht niet zo koud. De neus kon buiten de slaapzak blijven en dat kon gisteren echt niet!

Vroeg op pad want vandaag gaan we de grens over naar Botswana. De reisorganisatie gaf al aan dat dit een lange reisdag zou worden. Via redelijk goede tweebaanswegen meer als 500 km gereden. Mooie plaatsnamen zoals Rooibosbult, Bierspuit en Afguns. Je vraagt je af wat ooit de oorsprong hiervan was. Vaak moeten afremmen voor groepen geiten-koeien-apen welke gewoon de weg overstaken terwijl hier op veel plaatsen de maximale snelheid 120 km/h is.

Bij de grensovergang naar Botswana een grote colonne vrachtwagens wachtend op de verplichte formaliteiten. Nadat we de grens gepasseerd waren hadden we inmiddels twee keer stempels moeten halen bij verschillende loketten en 13€ betaald. Daarbij was er een douanier die vervolgens van alles wilde weten over de eurobiljetten welke we nog bij ons hadden. Hij wilde graag een vijf eurobiljet hebben en wij.. geen gezeur..

Het Botswaanse wegennet op. Redelijk met af en toe een gat.

Nu aangekomen in een mooi beschermd natuurgebied Khama Rhino Sanctuary. Prachtige kampeerplek, waar een groepje Impala's rond graasden.

Kampvuur brandt en een koepel van sterren om ons heen. Straks het trapje weer omhoog voor een slapie.

1. Theo:
    11 juni 2017
    Prachtig die hoogslaper! Trap laten staan 's nachts hoop ik! Veel reisplezier!
  2. Michel en wilma:
    11 juni 2017
    Goedemorgen,beter kan de zondag niet beginnen.....met een prachtig verhaal vanuit Botswana! Nog een fijne dag....
  3. Frank en Marjo:
    11 juni 2017
    Goede morgen avonturiers, ziet er geweldig uit!
  4. Kitty:
    11 juni 2017
    Wat een geweldig avontuur. Petje af voor deze onderneming. De meeste mensen doen dit in een groep. Alles georganiseerd! Jullie hebben alle vrijheid en zijn op elkaar aangewezen.