Nata

22 juni 2017 - Nata, Botswana

22 juni Nata

Nu we naar het zuiden rijden merken dat de nachten weer

kouder worden. Dus de extra slaapzakken weer gebruiken.

Vandaag een trip van 480 km over asfalt wegen. Sommige stukken perfect andere zeer slecht. (Botswaanse Zoab). We hebben zelfs een kort stuk naast de weg gereden omdat dit vlakker was.

Autoradio op de middengolf afgestemd om nog wat klanken uit de luidsprekertjes te krijgen.

Bij een veehek werd de koelkast weer gecontroleerd. De ambtenaar vond het in orde maar wilde wel graag een koud flesje bier hebben.

Proost dan maar...

Soms zien we omheiningen met schrikdraad om een kudde kioeien staan. Dit is niet om te voorkomen dat ze weglopen maar een bescherming tegen prooidieren.

Na de laatste kilometers over 4x4 terrein, waarbij we al eental olifanten tegenkwamen,

aangekomen in Tuli Block.

De Molema campsite ergens in een prachtig natuurgebied met rotsen.

Molema dat klinkt Hollands..maar het toch een Botswaanse naam.

Iedere plek heeft weer een eigen wc en douche. Eerst nog een kikker  verplaatst van de wc bril naar buiten. De eerste Baboon apen gespot en zij ons ook.

Vanavond, in het donker, met andere kampeergenoten naar het "bushdiner" . Met een open safari jeep naar een grote open plek in het bos. Omringd door vuurlantaarns stonden er mooi gedekte tafels. Onder de sterrenhemel dineren was geweldig !

Op de terugweg met een schijnwerper diverse wild gespot.

Terug op onze plek de bushpig (een zelfzaam soort everzwijn), de Baboonapen en olifanten op afstand gehouden met een kampvuur. Met de zaklamp het bos in geschenen. Diverse oplichtende ogen gezien. Het blijft spannend..

1. Theo:
    25 juni 2017
    Het blijft één groot avontuur! Hoop natuurlijk ,dat er veel foto's gemaakt zijn! Wordt een avondje genieten!